close

 

Coldplay -〈Daddy〉

 

Daddy, are you out there?

爸 你在外頭嗎?

Daddy, won’t you come and play?

爸 可以回到我身邊陪我一起玩耍嗎?

Daddy, do you not care?

爸 你不在乎我了嗎?

Is there nothing that you want to say?

難道你已經沒有想跟我說的話了嗎?

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

I know

我知道

You’re hurting, too

我知道你也受傷了

But I need you, I do

但我還是需要你啊 我真的需要你啊

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Daddy, if you’re out there

爸 如果你在外頭

Daddy, all I want to say

爸 我只想對你說

You’re so far away

你離我好遠啊

Oh, you’re so far away

你真的離我好遠

That’s okay

但沒關係

That’s okay

沒關係的

I’m okay

我會照顧好我自己的

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Daddy, are you out there?

爸 你在外頭嗎?

Daddy, why’d you run away?

爸 為什麼你要離開我?

Daddy, are you okay?

爸 你還好嗎?

Look Dad, we got the same hair

爸 你看 我們有一樣的頭髮

And Daddy, it’s my birthday

還有啊 爸 今天是我的生日 

And all I want to say

而我想對你說

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

It’s just you’re so far away

其實也沒什麼 不過就只是你離我好遠啊

Oh, you’re so far away

你真的離我好遠

That’s okay

但沒關係

That’s okay

真的沒關係

That’s okay

都沒關係的

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

You’re so far away

你離我好遠啊

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Won’t you come and won’t you stay?

你能回來嗎?你能留下來嗎?

Please stay

拜託可以留下嗎

Oh, please stay

拜託你留下來陪在我身邊

Won’t you come and won’t you stay?

你能回來嗎?你能留下來嗎?

One day

一天就好

Just one day

只要一天就好

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

arrow
arrow
    全站熱搜

    查理斯 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()